Kilka chwil temu tvn24 podał wyniki najnowszego sondażu przeprowadzonego dla stacji przez SMG/KRC. Co w nim znajdziemy?
Platforma Obywatelska straciła aż 6 punktów procentowych w stosunku do badania sprzed dwóch tygodni i w chwili obecnej ma już tylko 27%!
PiS bez zmian w stosunku do poprzedniego badania 22%.
Ruch Palikota zyskuje aż 6 punktów procentowych i ma już 17% poparcia.
SLD zyskuje 2 pp i ma 10% poparcia,
PSL traci 3 punkty procentowe i ma 6% poparcia.
Solidarna Polska zyskuje 3 punkty procentowe i przekracza 5% próg wyborczy!
Jak wiadomo jedno badanie jeszcze o niczym nie mówi, więc te wyniki warto porównać też z sondażem z początku stycznia 2012 roku (w sumie mamy więc trzy kolejne badania) , czyli z okresu kiedy zaczynały sie problemy Miłośnie Nam Panujących. Co można zaobserwować?
Platforma Obywatelska w ciągu miesiąca straciła aż 11 punktów procentowych (z 38% na początku stycznia do 27% w chwili obecnej)!!! PSL "zgubiło" 3 punkty procentowe. Tak więc Miłośnie Nam Panujący cieszący się na początku stycznia, według SMG/KRC, poparciem na poziomie 47% w chwili obecnej mają poparcie "zaledwie" w wysokości 33%, czyli w miesiąc stracili aż 14 punktów procentowych! Pisząc krótko równia pochyła.
Miał chyba rację Marek Migalski pisząc niedawno, że zbliża się koniec PO, a przynajmniej początek końca. Przez wielu został wyśmiany i wykpiony, ale coś chyba jest na rzeczy skoro jego tezę potwierdzają kolejne badania.
BTW Jutro podobno sondażowego trzęsienia ziemi ciąg dalszy - tym razem sprawcą będzie badanie OBOP-u dla "Gazety Wyborczej".
BTW2 Prawica: PiS+SP 27%, Centrum: PO 27%, Lewica: Palikot+SLD 27%. Obrotowa przystawka: PSL 6%. Czyżby mały reset i wyścig zaczynał się od nowa? :-)
Równia Pochyła Miłośnie Nam Panujących
-
JasioCha
-
A przed nastepnymi wyborami zrobi sie szol w TV i ciemny lud znow kupi.
....bajki o autostradach, 300 miliardach, pierwszej lidze swiatowej i bezgranicznym dobrobycie.
-
Co z tego?
I co z tego? Homo Homini podali dwa dni temu, że PO zyskała. I też co z tego...
-
Sondaże
Nie wiem, czy jest się z czego cieszyć. Spadek PO nie jest żadną sensacją, o końcu PO (przepraszam, że sam tak o sobie) pisałem półtora miesiąca temu, a z Marka Migalskiego nikt poważny się nie śmiał. Zgodzimy się chyba, że koniec widać już całej III RP. Wolałbym też by to był kres RP - te 17 %. Co do reszty zgoda, choc wczorajszy sondaż innej pracowni, nie vyła dla Palikota i SP tak korzystny.
Pozdrawiam.
-
Wybory 2011. "Prawdziwe" sondaże dają PiS wygraną. Jak w 2010 r., 2009, 2007...
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,9946137.html
PiS już był w ogródku, już witał się z gąską
-
@autorytetopożeracz
To o kompletnych idiotach to Ty naspisałeś ;-). A tak zupełnie serio czy wyborcy PO-PSL głosowali na partie, które proponowały im podwyżkę wieku emerytalnego, chaos refundacyjny, ograniczanie swobody w Internecie (tak odbierana jest ACTA)? PO-PSL z kampanii to nie to samo co PO-PSL teraz i może część osób to zaczyna dostrzegać.
-
@autorytetopożeracz
Ta druga koncepcja trafia w samo sedno. Nie rozumiem tylko, w czym owi idioci mogą być pomocni UE, która wyraxnie przekształca sie w luźne, nie całkiem dobrowolne stowarzyszenie tych, co chcą słuchac drancusko-niemieckiego duetu, którego koniec tez jest bliski.
-
@marek1
Każdy ma jakąś granicę przyswajania "kitu". Nie jest ona nieskończona, więc jest nadzieja w narodzie, że tym razem łykających kit będzie mniej niż było do tej pory.
-
@autor
Obawiam się, ż eźle liczysz. Powinno być: PiS+SP 27%, PO+Palikot 44%, Lewica 10%. Wiem, że to zabija póki co Twoje nadzieje, ale jest chyba bliższe prawdy.
-
@Julian Arden
To, że tutaj mamy do czynienia z trzema kolejnymi badaniami, przeprowadzonymi tą samą metodą badawczą, w dwutygodniowym odstępi każde. Można, więc mówić o trendzie krótkoterminowym.
Poza tym zmiana poparcia, przynajmniej dla PO, jest grubo powyżej tzw. błedu statystycznego. W przypadku HH piszesz o jednym badaniu, gdzie zmiana była w granicach błędu. Zresztą jutrzejszy OBOP potwierdzi zjazd i stąd ta notka.
-
JasioCha
Wczorajszy i dzisiejszy atak terrorystów medialnych na pana Kaczyńskiego, za to ,ze śmiał wypowiedzieć się jako prawnik,ze SB dopieszczała prowadzone przez siebie sprawy, a policja tego nie robi. Terroryści medialni natychmiast przekręcili jego wypowiedz oraz sens, ze tęskni za SB itp..to był sygnał ,ze wyniki sondażu PiS ma poprawne a PO idzie w dól.Co do wyników SLD i Palikota, to będą ich przewartościowywać tak jak PO.Miller swoje już zrobił, nic nowego nie jest w stanie z siebie wykrzesać. Powinien pomyśleć o emeryturze.
-
do Ardena.
Homo homini jest dla gejów. :)
-
Spadek poparcia dla PIS
przy spadających notowaniach rządzacej PO to kompromitacja PIS.....jesli PIS nie zyskuje na słabości rzadzących to kiedy może zyskać ?
-
@Raróg
słusznie ..... z uzupełnieniem że to Ruch Palikota staje się coraz mocniejszy w tym tandemie i byc może niedługo zacznie domagać się uprawnień .....
-
@Skorpion 1
zagadka Jeśli PIS traci poparcie przy słabości rzadzących to kiedy PIS może zyskać poparcie ?
-
@grzechg
W przypadku SP wszystko w granicach błędu. W przypadku Palikota w sumie też (w SMG/KRC wyszli nieznacznie poza tą granicę), choć te 17% też mnie martwi.
Spadek w ciągu miesiąca na poziomie 11 pp (PO) czy 14pp (koalicja) to jest rzecz godna odnotowania i wg mnie przełomowa.
Co do całej III RP i jej początku końca nie byłbym taki pewien. Wszak ma ona obrońców nie tylko w PO.
-
@Julian Arden
tia
Sprawdzałoś kiedy wiarygodnosć badań poszczególnych sondażowni?
Pytanie retoryczne. Do której dyżur?
-
@JanekPradera
A to notka nie o PiS-ie i jego wygrywaniu, a o równi pochyłej PO.
-
@locall
Traci poparcie?
-
@Raróg
Jeśli erozja i skala kompromitacji PO w oczach młodzieży będzie narastać to bardzo wątpliwe jest wejście Palikota w alians z PO. Z trupem nikt rozsądny się nie wiąże. No, ale oczywiście to była tylko taka zabawa liczbami z mojej strony. Nic poważnego. Masz rację, że równań można zrobić wiele.
-
@martinez0
Toteż właśnei o tym mówię. Kolega nie zrozumiał?
-
@Skorpion 1
Tylko ja się pytam za co bierze pieniądze A.Hofman, który jest rzecznikiem i co robi cały partyjny zespól medialny. "Terroryści medialni" jak napisłeś robią dokładnie to samo od 7 lat i to nie dziwi. Dziwi, że PiS nie wypracował żadnej metody obronnej przed goebelssowską propagandą. Wiem, że nie jest to łatwe, ale ile jeszcze wyborów mamy przegrać przez takie "wykładanki"?
-
@martinez0
a zyskuje ?
Ile to PIS miało w ostatnich wyborach ....mniej czy wiecej niż 22% ?
-
@locall
Z jakiego równania wyszło Ci, że PiS traci. 20% na początku stycznia. Teraz 22%. 22% to więcej niż 20 - naprawdę :-)
-
autor
"Miał chyba rację Marek Migalski pisząc niedawno, że zbliża się koniec PO"
jak Pański geniusz tłumaczy ten stały 1% poparcia dla swojej partii?
-
@orzechowski
A czemu to "mój" geniusz? Bo przywołałem jego, jak się wydaje, trafne słowa? To, że ktoś jest marnym politykiem i okazał się w tej roli niewiarygodny, nie znaczy, że jest też marnym obserwatorem politycznego życia i nie warto go czytać oraz cytować szczególnie, gdy porusza wątki dotyczące władzy.
-
@
"BTW2 Prawica: PiS+SP 27%, Centrum: PO 27%, Lewica: Palikot+SLD 27%. Obrotowa przystawka: PSL 6%. Czyżby mały reset i wyścig zaczynał się od nowa? :-)"
Jaki wyścig? Tuskopalikot z komunistami mają 54%, z PSL 60%.
Gdzie tu widzisz jakiś wyścig? Pis i kurzyści 27.
-
@JasioCha
a ile miał PIS w ostatnich wyborach ? mniej czy wiecej niz 22 ?
bo wg mnie jak mial wiecej niż 22 to znaczy że teraz ma mniej bo tylko 22 ...czyli traci...prawda ?
-
@JasioCha
Niespecjalnie widzę, z kim innym może się związać Palikot. Z SLD i tak miałby za mało. PIS odpada, zostaje Donald. Tusk ma jeszcze do wyboru ewentualnie SLD w miejsce PSL-u. A prawica nie ma więksej zdolności koalicyjnej.
-
@locall
PiS w wyborach to PiS z Ziobrystami. PiS teraz to PiS bez Ziobrystów. Niemniej jednak, jeśli w takim tempie PO będzie tracić to PiS nawet nie zyskując wyprzedzi Partię Miłości ;). Już tylko 5pp różnicy, a PO w dwóch ostatnich spadała o 5pp i 6pp. Może więc juź za dwa tygodnie jakaś zmiana lidera? ;-)
-
@Raróg
Pytanie czy sama PO przeżyłaby taki alians. W zasadzie to zlepek karierowiczów, ale kilku aliansu z Grodzką czy Biedroniem by nie przeżyło np. taki Jacek Tomczak. Sondaże będą lecieć na łeb na szyję to z PO zostanie tyle co zostało z nieboszczki UW, czyli nic i wtedy podział będzie wyglądał inaczej. PiS-SP vs. Palikot-SLD. Do tego obrotowy PSL. Teraz to możę się wydawać bardzo odległa perspektywa, ale wybory parlamentarne za prawie 4 lata i wątpię, że nasza scena polityczna przetrwa w takim kształcie jak obecnie. Pamiętajmy, że to dopiero początek kłopotów i początek końca PO, a nie koniec.
-
@JasioCha
"To, że ktoś jest marnym politykiem i okazał się w tej roli niewiarygodny, nie znaczy, że jest też marnym obserwatorem politycznego życia"
Migalski to obserwator z zezikiem. Najpierw miał zeza na PiS, teraz ma zeza na PJN, i siła tego zeza powoduje, ze wszystko co pisze o pozycji swojej aktualnej parii niestety jest niewiarygodne. Wieszczenie, jakoby PJN miał nagle rozkwitnąć kosztem strat PO to kuriozum, co widać, słychać i czuć. To co z niego za obserwator?
Piszę w lubczasopismach
-
04.05.2012 10:41
-
27.04.2012 12:32
-
24.03.2012 14:00
-
11.03.2012 17:06
Ostatnie notki
-
Nie uszczęśliwiajmy Ukraińców na siłę!
Wczorajsze oświadczenie Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego w sprawie bojkotu ukraińskiej części...
04.05.2012 10:16 5 -
Efekty "retoryki zamachowej"
Przed chwilą na portalu 300polityka.pl pojawiła się notka przedstawiająca to jak wygląda poziom zaufania i nieufności...
27.04.2012 12:16 1 -
Ufko, Ziobro nie wraca, bo powrót (teraz) nie ma sensu
"Już wszystko wiadomo. Ziobro wypowiedział się jasno w TVN24 - nie wraca ani on ani SP." - napisała blogerka...
21.04.2012 20:41 6
Moje ostatnie komentarze
-
Bardzo dobra diagnoza naszej obecnej sytuacji. Nic dodać nic ująć. Pozdrawiam.
05.05.2012 13:05
-
Prosze sobie właczyć programy informacyjne i posłuchać, co mówi córka J.Tymoszenko. Żadne...
04.05.2012 18:39
-
Żeby wiedzieć co myśli w sprawie bojkotu Euro2012 na Ukrainie Julia Tymoszenko wystarczy po...
04.05.2012 18:06
-
Czy Jarosław Kaczyński wie lepiej od Julii Tymoszenko i innych polityków ukrańskiej opozycji...
04.05.2012 15:34
-
Europa mówi Ukraińców pocałujcie nas w d... Więc siłą rzeczy ci zwrócą się ku Rosji....
04.05.2012 10:35
Najpopularniejsze notki
-
W sprawie jedności prawicy. Polemika.
komentarze: 68
-
Prawybory na prawicy, czyli sprytna wrzutka Solidarnej Polski
komentarze: 27
-
Profesor Z.Gilowska - atut czy problem PiS-u?
komentarze: 23
-
M.Jurek powraca! Szkoda, że w fatalnym stylu.
komentarze: 12
-
J.Kaczyński dmucha w żagle Solidarnej Polski
komentarze: 11
Aktywne dyskusje
-
Nie uszczęśliwiajmy Ukraińców na siłę!
komentarze: 5ostatnio: HANIA3
-
Efekty "retoryki zamachowej"
komentarze: 1ostatnio: WYWCZAS
-
Ufko, Ziobro nie wraca, bo powrót (teraz) nie ma sensu
komentarze: 6ostatnio: PINK PANTHER
-
Retoryka PiS, a sondaże partyjne
komentarze: 5ostatnio: PILOT
-
Prawybory na prawicy, czyli sprytna wrzutka Solidarnej Polski
komentarze: 27ostatnio: KLIMEK
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- eska 680 18037
- Igor Janke 707 2983
- januszwojciechowski 524 1019
- Jarosław Flis 162 768
- Krzysztof Rybiński 87 4
- seawolf 845 10106
- Solidarna Polska 5 7
- Tomasz P. Terlikowski 458 1468
- Ufka 922 28591



Chyba ,że przyjmiemy,że ci,którzy dali PO mandat to kompletni idioci,którzy są zagrożeniem demokracji,ale paradoksalnie zbawieniem UE.